Doorgaan naar artikel

Ruilen en retourneren.

Verzendkosten/retourkosten

Het ophalen en retourneren in onze winkels is altijd gratis. Indien je de gehele online bestelling retour stuurt, vergoeden wij de verzendkosten voor je. Wij rekenen dan wel €0,99 aan retourkosten. Deze verrekenen wij voor je met de betaalde verzendkosten van €0,99. Het retourneren van een winkelbestelling / thuisbezorging (dit is een bestelling die is geplaatst en betaald in de winkel) is enkel mogelijk in een filiaal. Wanneer je een product wilt omruilen dan stuur je de bestelling retour. Hierna plaats je opnieuw een bestelling met het gewenste product. 

Voorwaarden retour

  • Binnen de zichttermijn van 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
  • Ongedragen zijn en geen gebruikssporen vertonen.
  • Sieraden, inlegzolen en schoenverzorgingsproducten (zoals sprays) kunnen niet geruild/geretourneerd worden.
  • Het artikel dient in de originele verpakking te zitten.
  • Een webshopbestelling mag niet in een outlet retour worden gebracht. 

Let erop dat je geen plakband/tape over de barcode van het retourlabel plakt. Het duurt 5 - 10 werkdagen voor de retourzending is verwerkt in het magazijn. Je ontvangt automatisch een bevestiging via de mail.

Ruilen

Indien je een artikel wilt ruilen voor een ander artikel dien je online een nieuwe bestelling te plaatsen of een nieuwe aankoop te doen in de winkel. 

Proces retourneren

Er zijn 3 opties om je pakket terug te sturen:

1. Gratis retourneren in een Sacha winkel
Voortaan kun je jouw bestelling gratis ophalen en retourneren in alle Sacha winkels in Nederland!

  • Neem de originele verpakking samen met het meegeleverde pakbon uit het pakket mee naar de winkel.
  • Lever je pakket in bij de kassa.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je pakket verwerkt is. Dit duurt 5 - 10 werkdagen.
  • Het aankoopbedrag wordt binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

2. Retourneren via DHL 

  • Verpak de artikelen samen met de pakbon (die je in het pakket hebt ontvangen) in de originele verpakking en plaats deze terug in de verzenddoos. 
  • Bij je bestelling ontvang je een DHL retourlabel, plak dit label op de verzenddoos over het originele verzendlabel. Ben je jouw retourlabel kwijt? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
  • Geef het pakket af bij een DHL ServicePoint.
  • Als je het pakket hebt ingeleverd ontvang je een verzendbewijs. Bewaar het verzendbewijs totdat je een bevestiging per e-mail ontvangt dat je pakket in goede orde is ontvangen, Sacha is niet aansprakelijk bij verlies. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je retourzending verwerkt is. Dit duurt 5 - 10 werkdagen.
  • Het aankoopbedrag wordt binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

Wil je je pakket volgen? Dan kan dit via de DHL website met de postcode: 5032MG.

3. Op eigen kosten retourneren

  • Verpak de artikelen samen met het pakbon in de originele verpakking en plaats deze in de verzenddoos. Vermeld het volgende verzendadres op de doos:
    Sacha Online Shop
    Rosa Castellanosstraat 4
    5032MG Tilburg. Nederland
  • Geef het pakket af bij je dichtstbijzijnde postkantoor. Bewaar het verzendbewijs goed, Sacha is niet verantwoordelijk bij verlies van je pakket.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je retourzending verwerkt is. Dit duurt 5 - 10 werkdagen.
  • Het aankoopbedrag wordt binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

Wil je je retourzending traceren? Het adres van het magazijn is:
Rosa Castellanosstraat 4
5032 MG Tilburg

Herroepingsrecht

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht is het voldoende om bovenstaande stappen te volgen.